Як створити свій медіапроєкт: в Університеті відбулася зустріч із журналісткою Мар’яною Романяк

Анастасія Задорожна, тижневик «Аудиторія»
групове фото

У Львівській політехніці відбулася творча зустріч із Мар’яною Романяк – журналісткою, теле- та радіоведучою. Вона розповіла студентам про те, як створювати власні медіа, перебороти страхи та поділилася власним досвідом у цій галузі.

Мар’яна Романяк – співзасновниця радіо «Сковорода» і першого українськомовного проєкту про мандри «Blog 360», авторка програми «Теорія великого виклику» на 24-му каналі та віднедавна засновниця First Media School у Львові.

Перед початком лекції діячка розповіла студентам, що спочатку обрала для себе зовсім інший шлях – навчалася на економічному факультеті, проте на третьому курсі зрозуміла, що їй нудно, відчула, що потрібно щось змінювати в житті, доки не пізно.

Свій шлях у журналістиці розпочала з радіошколи, яка надихнула на роботу з медіа та познайомила з крутими людьми. Це дало дуже багато мотивації, щоби повністю змінити сферу діяльності, – зізнається лекторка.

«Досвід не потрібно консервувати, ним варто ділитися», – каже спікерка. Адже всі свої кейси в медіа вона створює для того, щоб допомагати молодим та перспективним журналістам навчитися не боятися створювати щось своє та зробити по-справжньому цікаве й успішне медіа.

Авторка воркшопу зізналася, що її мотиватором є задум створити якісний і цікавий український контент. Тому й на своїх зустрічах завжди акцентує увагу студентів, що їх ціллю у створенні власного медіа має бути виробництво та просування українського контенту.

На шляху до створення авторських проєктів вона рекомендує студентам не боятися змін та бути активними, відвідувати різні івенти, навчатись і розвиватись у галузі медіа бізнесу. Також для успішного робочого процесу, з власного досвіду, рекомендує після того, як з’явилась ідея, сформувати план і поступово рухатись уперед, а також обов’язково ставити дедлайни. А глобальні цілі складати на рік, інколи – на п’ять, щоб мати мотивацію довести собі, що ти можеш. Також варто окремо прописувати план на місяць і день, а коли вдалося виконати заплановане, потрібно поставити навпроти умовну пташку.

Журналістка зізналась, що раніше її найбільшим страхом під час запуску нового проєкту був ризик втратити вкладені гроші. Проте зізналася, що з роками по-іншому почала до цього ставитися і нині боїться втратити лише репутацію, адже вона важливіша.

Важливим чинником при створенні власного медіапроєкту є правильний вибір команди. Якщо візьмете у колектив неправильних людей, є велика вірогідність, що проєкт не запуститься або швидко закриється.

Спікерка виокремила 4 основні етапи створення власного медіапродукту.

  1. Ідея. Якщо вона драйвить – я світ готова перевернути, щоб втілити її в життя. З роками вивела правило: якщо за 48 годин після того, як з’явилася ідея, ти її не зреалізуєш, найімовірніше, ти не втілиш її взагалі. Перші кроки потрібно робити відразу.
  2. Реалізування. Це той етап, коли доводиться приземлитися і зіткнутися з першими труднощами – немає команди, техніки чи ресурсу. В усіх так. Не треба опускати руки. Головне викладатися на повну і не зупинятися.
  3. Результат. Якщо багато працюєш і все добре виходить, ростуть крила – розумієш, що робиш кльовий проєкт, і хочеться розвивати його ще більше.
  4. Рутина. Забагато монотонної роботи, брак натхнення та втома. Тут важливо постійно впроваджувати щось нове, щоб остаточно не загрузнути в рутині.

Для досягнення мети потрібно багато працювати, а також уявляти ідеальну картину майбутнього та чітко розуміти, чого і навіщо прагнеш. Також важливо мати підтримку близьких. Адже коли рідні люди підтримують у нових починаннях, простіше досягати результату.

– Фраза, яка мене мотивує: «Бери вершину, матимеш середину» Григорія Сковороди. Продумайте проєкт супермасштабним і вкладіть у його реалізування максимум сил. Тоді досягнете хоча б половину того, що замислили, – поділилася Мар’яна Романяк.

творча зустріч із Мар’яною Романяк творча зустріч із Мар’яною Романяк творча зустріч із Мар’яною Романяк творча зустріч із Мар’яною Романяк творча зустріч із Мар’яною Романяк творча зустріч із Мар’яною Романяк