Політехніки поспілкувалися з міністром Володимиром Омеляном про розвиток країни

Наталія ПАВЛИШИН, Тижневик «Аудиторія»
Володимир Омелян

Минулого тижня студенти трьох інститутів — ІНЕМ, ІБІД та ІІМТ Львівської політехніки мали можливість поспілкуватися з міністром інфраструктури, випускником нашого університету Володимиром Омеляном.

Зустріч розпочав голова Львівської облдержадміністрації Олег Синютка розмовою зі студентами про причини їхнього бажання виїжджати за кордон.

Володимир Омелян розповів молоді про те, чого вдалося досягти державі від 2015 року та які плани надалі.

— Найперше хочу, щоб ми вшанували всіх добровольців, адже сьогодні, 14 березня, — День добровольця. Вважаю, що це також і свято Львівської політехніки, бо тут навчався легендарний Головнокомандувач УПА Роман Шухевич і він теж здобув дорожню професію. А потім, маючи блискучу кар’єру, бізнес, покинув усе і пішов добровольцем воювати за Україну, — зазначив на початку зустрічі міністр.

Найперше, про що мусить дбати кожен українець, на переконання Володимира Омеляна, робити все задля того, щоб наша країна була незалежною й успішною європейською державою. Бо впевнений: нам досить уже бути постійним джерелом аутсорсингу та еміграції.

Пригадую початок своєї роботи в Міністерстві інфраструктури і порівнюю з тим, що є тепер. Тоді, в 2015 році, це був справжній жах: дороги розвалювалися, а на їх ремонт не було ні копійки, залізниця — в повній фінансовій ямі, авіація — монополізована в руках однієї людини і взагалі, куди не глянеш, все в чиїхось руках, — розповів Володимир Омелян. — Нині ми створили дорожній фонд. Це була дуже складна робота. І тепер акциз із пального йде у формування дохідної частини. Цей механізм запрацював від 1 січня 2018 року. Й нарешті в усіх областях почали будувати дороги. Так, це тривалий процес, за рік усі дороги поремонтувати не вдасться, але поступово досягнемо відповідного рівня. Часто порівнюємо нашу країну з Польщею, захоплюємося автобанами цієї країни, але забуваємо запитати, скільки це коштує. Цього року маємо рекордний бюджет Укравтодору і областей — більше 50 млрд грн, а в Польщі — 200 млрд грн і всі їхні нові автобани зроблено за гроші ЄС. За п’ять років у польські дороги вклали 90 млрд євро. Ми можемо про таку суму тільки мріяти.

Така ж ситуація була з авіацією. Усі переконували, що авіація — дорогий вид транспорту й українці не будуть літати. Та Володимир Омелян зумів переконати, що в нас, як і в ЄС може бути лаукост, коли можна за кілька євро перелетіти з країни в країну. За два роки боротьби вдалося це зробили. Сьогодні зі Львова за 50 доларів можна полетіти в будь-якому напрямку ЄС. Ще три роки тому у Львові було 10 рейсів на тиждень і виглядало, що перспективи нема. Нині кардинально змінили картину: Україна ввійшла в топ-20 країн світу, за ростом кількості рейсів.

Коли ми в 2016 році почали історію з електрокарами, нам казали, що це нереально і не потрібно цього робити. Тепер наша держава входить у топ-10 країн світу за розвитком цього напряму. Також переходимо до цифрової інфраструктури: електронний реєстр доріг, електронний реєстр перевізника, електронний контроль доріг. Цього року в тестовому режимі запускаєм інтернет 5G. Це технологічний ривок для країни, — додав гість Політехніки.

Володимир Омелян наголосив також і на тому, що в нас автодорожня галузь може бути провідна. Та, щоб правильно будувати дороги, потрібно правильно готувати людей. Нині бракує кваліфікованих кадрів, науковців у цій галузі майже не залишилося. Тож студенти мали б орієнтуватися на перспективи. Зрештою, Політехніка може підготувати відповідних фахівців.

Якщо ми хочемо якісний розвиток країни, то маємо створити умови для бізнесу. Маємо добрий приклад цього. Ми ліквідували монополію в небі і запропонували всім авіакомпаніям літати на рівних правилах — без жодного лобізму і жодних преференцій. Тож тепер в Україні термінали будує бізнес, бо розуміє, що пасажир генерує дохід. Нині є 15 терміналів, а було 5. Крім Одеського аеропорту, який збудували за державні кошти, всі решта будували обласні ради, муніципалітети й бізнес. Щороку авіаційна галузь зростає на 25–30%. Це показово для всіх інших галузей. Крім цього, це також і розвиток країни, бо люди прилітають сюди і вкладають гроші в наші міста, українці мають змогу побачити світ і зрозуміти, до якого рівня життя треба прагнути.

У межах зустрічі всі охочі мали нагоду запитати міністра про все, що цікавить: чому так неякісно ремонтують дороги, як розвиватиметься Укрзалізниця, що потрібно, аби наш громадський транспорт був належної якості та багато іншого.

На завершення Володимир Омелян закликав молодь учитися, бо навіть якщо не бачать себе в обраній професії, постійне навчання — один із головних критеріїв сучасного світу.

на зустрічі на зустрічі на зустрічі на зустрічі на зустрічі на зустрічі на зустрічі на зустрічі