Тренінг Школи лідерства про створення психологічно безпечного середовища в колективі від завідувачки кафедри ТПП Ірини Сняданко

Сергій Попович, Центр комунікацій Львівської політехніки
Фото з тренінгу

Завідувачка кафедри теоретичної та практичної психології, докторка психологічних наук, професорка Ірина Сняданко провела тренінг Школи лідерства для завідувачів кафедр «Створення психологічно безпечного середовища на кафедрі». Учасники дізналися, наскільки важливо підтримувати психологічну безпеку для ментального здоров’я як окремого працівника, так і колективу загалом.

В умовах сучасних економічних, геополітичних, екологічних криз, порушення життєвого ритму нічними сигналами тривоги рівень стресу зростає, а отже, падає продуктивність праці. За даними Національного інституту стратегічних досліджень, 40–50% населення потребуватиме психологічної допомоги, а економічні втрати від проблем, пов’язаних із психічним здоров’ям громадян, можуть сягати 4–5% ВВП. За таких умов безпечне психологічне середовище в колективі особливо важливе.

Завідувачі кафедр виконують дуже різнопланові функції й перебувають у багаторівневій комунікації – з працівниками кафедри (як підлеглими), студентами, іншими завідувачами підрозділів, керівництвом ННІ та університету, роботодавцями, партнерами проєктів. Це зумовлює потребу мати навички ефективної взаємодії з ними.

На тренінгу окремим тематичним блоком розглянули проблему токсичних стосунків на роботі – виснажливого чинника, який забирає в керівника дуже багато часу та сил. Пані Ірина ознайомила учасників тренінгу з техніками взаємодії з токсичними працівниками, розповіла, як «нейтралізувати супротивника», пояснила, що таке базова безпека особистості.

Також Ірина Сняданко навела багато реальних прикладів, на основі яких окреслила чинники, що впливають на профдеформацію керівників. Їм важливо формувати високу самооцінку, щоб не потрапити у «пастку завідувача», коли підлеглі маніпулюють їхньою довірою та правдолюбством. Треба вміти аналізувати сварку в колективі чи репліки на свою адресу, щоб розуміти, що за цим стоїть.

– Основний набуток, який отримуємо у процесі професійної діяльності, – це соціальний капітал. У нинішніх реаліях керівникові важливо розуміти основи психодіагностики, щоб розпізнати ознаки тих працівників, що розбалансовують робочу атмосферу, додають деструктивних стресів. Наприклад, інколи «маніпулятори» створюють ілюзію незамінності, мовляв, без них кафедра не може існувати. Хоча часто буває, що результативність їхньої роботи є досить низькою, – зауважила завідувачка кафедри ТПП.

Університет – це велика багатоланкова організація з величезною мережею комунікації на різних рівнях. Для його ефективної роботи психологічно безпечне середовище є однією з основних умов. На плечі завідувачів кафедр покладено дуже широкий спектр завдань і велику відповідальність.

Фото з тренінгу Фото з тренінгу Фото з тренінгу Фото з тренінгу Фото з тренінгу Фото з тренінгу Фото з тренінгу Фото з тренінгу