Автор / тренер курсу:
- Смагін Ігор Іванович, доктор педагогічних наук, кандидат наук з державного управління, доцент, ректор Комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради.
Інформація про програму підвищення кваліфікації:
Напрям навчання: «Сучасні аспекти розвитку освіти ХХІ століття».
Обсяг навчання: 30 годин (1 кредит ЄКТС).
Категорія слухачів курсу: педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти.
Мета курсу полягає в засвоєнні слухачами нормативних вимог до компетентнісного підходу у вітчизняній середній, професійній та вищій освіті; розумінні підходів до створення освітніх стандартів на засадах компетентнісного підходу; ознайомленні з системою компетентнісних вимог в освіті США та реалізації компетентнісного підходу у вітчизняній середній освіті; імплементації цих вимог у чинних освітніх стандартах вищої освіти та в професійних стандартах педагогічних працівників; набутті вміння проєктувати власні добрі професійні практики на основі застосування компетентнісного підходу.
Компетентності, що вдосконалюватимуться / набуватимуться в процесі навчання:
- буде сформовано вміння проєктувати власні, якісні професійні практики на основі застосування компетентнісного підходу;
- буде засвоєно нормативні вимоги до компетентнісного підходу у вітчизняній середній, професійній та вищій освіті.
Коротко про курс: слухачі курсу опрацюють чотири теми, в межах яких ознайомляться з поняттями «філософія освіти», «ідеологія освіти», «компетентність», «компетентнісний підхід» в освіті; опрацюють теоретичні матеріали, представлені в уроках; ознайомляться з проблематикою компетентнісного підходу у вітчизняній освіті на основі роботи з матеріалами, наведеними у корисних посиланнях до курсу й до кожного уроку; проаналізують сучасні вимоги до організації освітнього процесу в закладах освіти на засадах компетентнісного підходу; сформують уміння працювати з методичними рекомендаціями до укладання освітніх стандартів і програм на засадах компетентнісного підходу; дізнаються про розуміння компетентнісного підходу в освіті США та реалізації компетентнісного підходу у вітчизняній середній освіті.
Структура курсу:
- Тема 1: Ідеологічне поле освіти: поняття та структура. Характеристика поняття та структури освітнього ідеологічного поля.
- Тема 2: Компетентність як поняття й ідеологема. Характеристика поняття «компетентність» як освітній та як ідеологічний феномен. Історія виникнення компетентнісного підходу в освіті США, концептуалізація та аналіз складників компетентнісного зорієнтованого навчання (CBE).
- Тема 3: Компетентнісний підхід в освіті як інновація та освітня ідеологія. На основі вимог чинних нормативних актів та останніх наукових публікацій за темою, розглядається проблема компетентнісного підходу в освіті як інновація та освітня ідеологія. Реалізація компетентнісного підходу. Авторські підходи до реалізації компетентнісного підходу в освітньому процесі.
Опис результатів навчальної діяльності:
- вдосконалення уміння проєктувати освітній процес в закладі освіти із використанням сучасних педагогічних інструментів та технологій;
- розвиток здатності ефективно поєднувати інформаційні та інноваційні педагогічні технології у практиці викладання;
- забезпечувати управління (спрямування) процесів навчальної або виробничої (трудової) діяльності та виховання і розвиток особистості.
Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету «Львівська політехніка» 30 годин (1 кредит ЄКТС).
Тривалість навчання: 3 тижні.
Форма навчання: дистанційно.
Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) за результатами реєстрації на навчання.