Британський досвід взаємодії з випускниками та як здивував їх Клуб випускників Політехніки

Наталія Павлишин, тижневик «Аудиторія»
Олег Дума

Співзасновник Клубу випускників Львівської політехніки Олег Дума побував у офісі випускників Кінгстонського університету Лондона. Спілкувалися тут про досвід цього університету та інновації Львівської політехніки щодо взаємодії з випускниками.

– Як Вам вдалося налагодити контакт із університетом далекого Лондона?

– У рамках проекту Creative Spark від British Council я відвідав Кінгстонський університет у Лондоні. Оскільки ми створили Клуб випускників Політехніки, досвід роботи з випускниками університету Кінгстона мене зацікавив як джерело ідей для розвитку Клубу. Ідею створення Клубу у Львівській політехніці ми почерпнули із досвіду саме університетів Великої Британії та США.

– Що цікавого в роботі офісу випускників у Кінгстоні?

– Керівниця офісу випускників Елеанор Лукер розповіла про способи взаємодії, які цілі та мотиви стимулюють випускників Кінгстона створювати додаткову цінність для рідного університету та його студентів. Кількість випускників університету Кінгстона нині – понад 60 тисяч. Офіс володіє контактами з більш як 20 тисячами (33%) своїх колишніх студентів – це вражає.

У Кінгстонському університеті думають передусім про те, чим університет може бути корисний випускникам. Тож є ідея співпраці з ними впродовж усього життя (life-long alumni cooperation). Усі випускники Кінгстонського університету мають безкоштовний пожиттєвий доступ до лекцій та бібліотеки університету, а це справді цінний бонус. У приміщенні офісу є так званий Alumni space – конференц-зала, яку випускники можуть використовувати для організування ділових зустрічей, обговорення робочих груп або нарад.

– Чи є щось особливе в роботі з випускниками університету Кінгстона, що Вас вразило найбільше?

– Мене вразив рівень взаємодії між випускниками та студентами. По-перше, випускники університету Кінгстона систематично організовують тренінги та приватні лекції для студентів університету. Офіс запрошує випускників, які досягли значних професійних успіхів, щоб вони розповіли «свою історію», поділились досвідом роботи у певній галузі. Тут анонсують події на сайті університету та організовують інші цікаві зустрічі. Звичайно ж захоплює активність студентів у цьому напрямку. Коли роблять зустрічі з випускниками, лекційна аудиторія на сто місць переповнена. Часто студенти сидять на сходах аудиторії або просто стоять попід стінами, лиш би почути щось корисне. Помітним є прагнення студентів до практичних знань, бажання почути цікаві лайфхаки, життєві історії, познайомитись з новими оригінальними людьми.

– Який досвід Клубу випускників Львівської політехніки був цікавий для університету Кінгстона?

– Передовсім Елеанор Лукер захопила ідея програми лояльності Клубу випускників. У Кінгстоні такого бонусу ще немає. Її цікавили технічні аспекти формування програми лояльності в Клубі випускників Політехніки: способи відбору партнерів, юридичне оформлення співпраці, контроль якості у програмі лояльності та деякі організаційні аспекти моніторингу.

Також міс Лукер зацікавилась соціальною мережею Клубу. Одним із напрямів роботи Клубу випускників є налагодження співпраці між випускниками Львівської політехніки різних років та спеціальностей. Це фактично безмежний ресурс, який може допомагати кожному випускнику чи студенту Політехніки в особистісному та професійному розвитку.

Третім аспектом Клубу, який зацікавив офіс випускників у Кінгстоні, стала іменна картка учасника Клубу. І ця ідея, ймовірно, зреалізується у Кінгстоні найближчим часом. Проте міс Лукер хоче прив’язати до картки випускника чіп із пропуском у бібліотеку та окремі лабораторії університету. Ми будемо тільки раді, якщо наші ідеї та досвід стануть корисні для офісу випускників у Кінгстоні.

Досвід роботи з випускниками в університеті Кінгстона є, безперечно, цінним для нас. Нові ідеї, які виникли, незабаром стануть доступні й випускникам Львівської політехніки.

Повна версія статті на сайті Клубу випускників Львівської політехніки.