Вступ 2019: рейтингові списки
 

У Львові за участю Народного симфонічного оркестру Університету відбулася прем’єра твору «Скорботна мати»

18 квітня 2019, 14:25
Анастасія Задорожна, студентка ІНПП Львівської політехніки

У Будинку органної та камерної музики 13 квітня відбулася прем’єра твору Stabat Mater Карла Дженкінса. Цей твір вперше прозвучав у Львові. Його представив Галицький камерний хор «Євшан» у супроводі Народного симфонічного оркестру Львівської політехніки під керівництвом Романа Кресленка, за участю солісток Ірини Семенюк і Таміли Мамедової.

Уельський композитор і диригент Карл Дженкінс добре відомий меломан. У своїй музиці він пропагує мультикультурність та має впізнаваний стиль, близький до кросоверу з елементами етно, джазу і chill-out. Stabat Mater композитор написав у 2008 році. Цьому твору притаманне поєднання народних мотивів Близького Сходу зі західноєвропейською музикою та григоріанським хоралом. Ось чому в оркестрі з’являються характерні духові й ударні інструменти, а поруч із канонічним латинським текстом Дженкінс звертається до фрагментів і перекладів арабською, латинською , англійською, арамейською, грецькою та івриту.

Розпочався концерт словами матері Терези: «Бог не вимагає від нас, щоб наші старання увінчувались успіхом, він лише хоче, щоб ми спробували».

У центрі твору Дженкінса – страждання Діви Марії, яка бачить, як розпинають її сина, якого ще недавно прославляли. Історія розгортається у 12-ти частинах, 6 із яких містять текст із інших джерел. Цій історії близько 2000 років. Проте основним мотивом є не приреченість на страждання, а світло, віра, надія на те, що з часом народ усвідомить масштабність ціни, яку Ісус заплатив власним життям. Цікавою особливістю однієї із частин є те, що вона містить повтор однієї й тієї ж фрази на різних мовах.

Майстерність віртуозів підкорила серця публіки. У вщерть заповненій залі панувала тиша – всі уважно слухали, не хотілося пропустити бодай звук. Заради досягнення ефекту цілковитої картини заборонили аплодувати між частинами, щоб не порушувати гармонію сприйняття. Тішить й те, що серед гостей було чимало молоді та дітей. Оскільки головна мета дійства – допомогти правильно побудувати ціннісні орієнтири, то найбільш актуальним твір залишається саме для них. Це була не просто довгоочікувана прем’єра, а справжній chill-out для душі.