Ірина Шутка, тижневик «Аудиторія»
презентація програми «Краудфандинговий стартап»

Таким припущенням експерт із краудфандингу доктор Райнер Шенк з Німеччини поділився зі львівськими політехніками, презентуючи міжнародну студентську конкурсну програму «Краудфандинговий стартап».

Цей конкурс проводить Політехніка, зокрема кафедра адміністративного та фінансового менеджменту (ІАПО), у співпраці з Вusinesstimesolutions Сompany і Hofmann&Partner із Німеччини. Його мета – підтримка обдарованої студентської молоді, формування у неї практичних навиків, розвиток міжнародної співпраці. Доктор Р. Шенк, податковий консультант компанії Kanzlei Dr. Schenk, вже раніше читав політехнікам лекції про краудфандинг («Аудиторія» писала про це), а тепер, 26 і 27 вересня, представив конкурсну програму, її вимоги і завдання, розкрив суть явища краудфандингу.

Цей інноваційний інструмент розвинувся «завдяки» фінансово-економічній кризі 2009 року, з 2011-го набув популярності в Німеччині. Його застосовують у різних сферах (економічній, соціальній); відомою, скажімо, є веб-платформа Kickstarter, завдяки якій спільним коштом охочих уже профінансовано тисячі різних проектів. Як зауважує іноземець, краудфандинг змінює традиційне уявлення про фінансовий ринок, формуючи новий сегмент – фінансово-технічну індустрію (financial services technology), роблячи економіку більш соціальною, адже солідаризує громадськість і бізнес. Так, краудфандинг зокрема відкриває нові можливості для малого та середнього бізнесу, стаючи альтернативою до банківського кредитування, з його часто надто високою відсотковою ставкою. Нині краудфандинг найактивніше використовують у США, Британії, Франції, Німеччині. Р. Шенк радить опановувати цей інструмент і в Україні – для стартапів і малого підприємництва (зауважимо однак, що практика спільнокошту для України не нова, зокрема щодо культурних, освітніх проектів).

Підготовка краудфандингової кампанії – завдання нелегке: потребує часу, знань із різних галузей, креативності. Усе це мають продемонструвати 19 команд, які змагаються у конкурсі. Це студенти старших курсів з ІАПО, ІНЕМ, ІКНІ (різноманіття спеціальностей було бажаним). Вони мають розробити спільнокошт-кампанію для німецької компанії Business Time Solutions: треба буде зібрати кошти (99 тис. €) під конкретну розробку – програмне забезпечення Tax Time Solutions, призначене для моніторингу, аналізу діяльності податкових консультантів, бухгалтерів, аудиторів (рівня їхньої зайнятості, актуальних завдань тощо). Система податкових консультантів, що обслуговують підприємства, широко розвинена у Німеччині, а також у Швейцарії й Австрії, тож і там розробка у перспективі може бути цікава.

Христина Василик, студентка-магістрантка ІАПО з команди Team Lions, розповідає:

– У нас доволі цікава команда: економіст-лінгвіст Ярослав, психолог Оля, а також Назар, що як і я, менеджер з адміністративної діяльності (це спеціальність «адміністративний менеджмент»). Доктор Райнер Шенк порадив командам звернути увагу на інформацію про компанію, з якою маємо справу, проаналізувати весь ринок, побудувати маркетингову й збутову концепцію, а також – і це нове для нас – бізнес-модель Canvas, пітч-дек (тобто коротку презентацію продукту), припускаю, треба буде зробити і SWOT-аналіз; маємо продумати ідею відео для кампанії, воно дуже важливе. Цей конкурс цікавий, дозволяє проявити свої знання, фантазію. Має доволі непогані призові місця, але, зрозуміло, найважливіше – здобутий досвід.

Упродовж кількамісячного періоду змагань студентів вестимуть Р.Шенк і доцент кафедри АФМ Оксана Химич. У грудні команди представлять проекти, потім доопрацюють їх і розмістять на фейсбук-сторінці кафедри АФМ. У лютому 2017-го буде фінал – представлення проектів конкурсній комісії і підсумки. За І місце – 2000 € й оплачувана поїздка до Німеччини (для вдосконалення проекту), за ІІ – 1000 €. Також конкурс, за словами іноземного експерта, матиме промоцію у Німеччині, а після нього, очевидно, будуть ще й нові проекти – в Україні та ФРН. У будь-якому випадку, як влучно зауважив завідувач кафедри АФМ Назар Подольчак, для студентів це добрий майданчик набути нові вміння і нагода засвідчити у міжнародному масштабі високий фаховий рівень українців.

презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап» презентація програми «Краудфандинговий стартап»