Катерина Гречин, тижневик «Аудиторія»
Богдан Кіндрацький

Вже з початку нового навчального року Політехніка розпочне підготовку фахівців за новими спеціальностями. Про те, як готуються до цього на кафедрі експлуатації та ремонту автомобільної техніки ІІМТ, розмовляємо з її очільником – професором Богданом Кіндрацьким.

– Закон «Про вищу освіту» – актуальний і наближає нас до європейської системи освіти, – каже Богдан Ілліч. – Кафедра активно працює над його реалізацією. Ми створили проектні групи з розроблення освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів (керівник доцент Михайло Глобчак) і магістрів (керівник професор Густав Ґудз) та освітньо-наукової програми підготовки фахівців ступеня доктора філософії (під моїм керівництвом). В основу розроблення цих програм покладено компетентнісний підхід, а гнучка структура навчальних планів дає можливість студентам реалізувати індивідуальні навчальні траєкторії. У навчальних планах підготовки бакалаврів і магістрів передбачили два наскрізні вибіркові блоки: «Мехатроніка і автомобільні системи» та «Логістика експлуатації і сервісу автомобілів», тобто 25 відсотків дисциплін студенти вибирають самостійно. Працюємо над ліцензуванням освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії зі спеціальності «Автомобільний транспорт». Враховуючи тенденцію розвитку транспортної інфраструктури й автомобілів, які сьогодні є органічним поєднанням механіки, електроніки та інформатики, коректуємо відповідно до сучасних умов наповнення навчальних дисциплін, удосконалюємо лабораторну базу. Викладачі кафедри, зокрема, доценти Мирослав Оліскевич та Степан Нємий працюють над новими посібниками і монографіями. Тож з нового навчального року нам буде з чим прийти до студентів.

– Чи доведеться під ці зміни модернізувати Ваші навчальні лабораторії?

– Так, відповідно до змін у навчальних планах і програмах ми це робимо. Істотно оновили лабораторію конструкції автомобілів, яку обладнали стендами основних агрегатів та систем автомобіля: двигунами внутрішнього згорання типу FSI автомобілів Audi та Opel, автоматичними коробками передач Nissan та Mercedes; електромеханічним підсилювачем автомобіля Mazda-6 та електрогідравлічним підсилювачем автомобіля Opel. У лабораторії встановлено, виготовлені власними силами, стенди гальмівного і кермового керувань сучасних автомобілів. Створено нову комп’ютеризовану лабораторію «Мехатроніка автомобілів». Пріоритетним напрямом підготовки наших студентів є комп’ютерне діагностування систем і агрегатів автомобіля. Кандидати технічних наук Василь Бритковський і Юрій Пороховський сконструювали й виготовили, залучивши студентів, імітаційний стенд на основі двигуна Daewoo Lanos 1.6, що дає змогу симулювати поломки електронних систем керування двигуном і виявляти їх за допомогою сучасного діагностичного сканера KTS 540, мотортестера FSA 720, автомобільного осцилографа USB AUTOSCOPE III, автосканера «Сканматик». На основі автомобіля Ford Scorpio 2.0 створили лабораторію з комп’ютерного діагностування основних систем автомобіля: впорскування палива, запалювання, антиблокувальної системи, сенсорів тощо.

Як відомо, автомобілі й обладнання для їхнього технічного обслуговування та діагностування швидко змінюються, тому намагаємося «дружити» з провідними у цій галузі фірмами, дилерськими станціями технічного обслуговування. Наші викладачі проходять стажування, а студенти – практику (яку успішно організовує доцент Василь Юськів) на «Галичина-Авто», «Ніко-Захід», «Радар-сервіс», «Алекссо», «Велет-Авто» тощо, освоюючи найновіші технології ремонту і обслуговування цих автомобілів. Такий підхід дає можливість готувати фахівців, спроможних знайти роботу навіть у провідних європейських фірмах. Наприклад, наш минулорічний випускник-магістр Василь Зіньков успішно пройшов прискіпливий конкурсний відбір іноземних партнерів і працює на DAF ЦЕНТР ЛЬВІВ (офіційний дилер голландського заводу-виробника автомобілів ДАФ у Західному регіоні).

– У Законі передбачено, що студенти мають займатися самоосвітою та науковою роботою. Чи готові вони до цього?

– Загалом, цього нині вимагає життя. Ми, щоб призвичаїти студентів до роботи над собою, залучаємо їх (зокрема магістрів) до наукової роботи. Особливу увагу зосереджуємо на проблемах визначення рівня забруднення придорожнього середовища транспортом. Під керівництвом доцента Романа Качмара на цю тематику опубліковано спільні зі студентами наукові статті, зроблено доповіді на конференціях, захищено кілька магістерських робіт. Для ПАТ НВПП «Енергомонтажвентиляція» досліджуємо рівень транспортного шуму вулично-дорожньої мережі Львова, розробляємо рекомендації зі зниження шумового навантаження на соціальні об’єкти встановленням шумозахисних екранів. Спільно з Фізико-механічним інститутом ім. Г. В. Карпенка НАН України проводимо дослідження з організації інфраструктури та розроблення технології технічного обслуговування й діагностування автомобілів майбутнього, джерелом енергії в яких є водень.